Zo vind je koopsignalen op social media

Op zoek naar een nieuwe bank… waar moet je beginnen? Er zijn zo ontzettend veel aanbieders. Dus twitterde ik op maandagavond Op zoek naar een nieuwe, mooie en vooral betaalbare #hoekbank. Iemand tips? #dtv.

Gisteren (donderdag) hebben we een nieuwe bank gekocht. Bij Meubilex. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar een van mijn Twittervolgers dus wel. Zo gemakkelijk kan het gaan. Dat is de kracht van het internet. De wereld is veel kleiner geworden.

Op zoek naar een nieuwe bank… waar moet je beginnen? Er zijn zo ontzettend veel aanbieders. Dus twitterde ik op maandagavond Op zoek naar een nieuwe, mooie en vooral betaalbare #hoekbank. Iemand tips? #dtv.

Gisteren (donderdag) hebben we een nieuwe bank gekocht. Bij Meubilex. Ik had er nog nooit van gehoord. Maar een van mijn Twittervolgers dus wel. Zo gemakkelijk kan het gaan. Dat is de kracht van het internet. De wereld is veel kleiner geworden.

Lang geleden leerde ik op school dat marketing draait om het vinden van koopsignalen. ‘Als een consument denkt iets nodig te hebben, moet je daar als eerste bij zijn om het hem te verkopen. Maar het vinden van die signalen valt niet mee’.

Koopsignalen voor het oprapen

Met de komst van internet en vooral social media is dit veel gemakkelijker geworden. In mijn timeline zie ik veel mensen die heel open over hun behoeftes: Weet iemand een leuk #kraamcadeau? Het wordt tijd dat we onze #vakantie gaan boeken. Maar waarheen? De koopsignalen liggen voor het oprapen!

Er is geen goedkopere manier voor het zoeken van koopsignalen dan social media. Er is geen makkelijkere manier om mensen naar je winkel te trekken. Zoek koopsignalen op Twitter en beantwoord die! Deze vorm van communicatie is directer dan het huis-aan-huis versturen van brochures. Goedkoper dan het verzenden van e-mailnieuwsbrieven. Bovendien weet je met social media zeker dat de ontvangers op zoek zijn naar jouw product. En behalve een beetje tijd, kost het versturen van een tweet je niets!

Maar hoe?

Bedenk eens wat de trefwoorden zouden zijn voor uw bedrijf. Zoek op Twitter naar dit trefwoord. Met en zonder hashtag (#). En ook eens in combinatie met #dtv (durf te vragen). Besteed eens een week lang iedere dag een half uurtje aan het zoeken naar tweets met koopsignalen. Wedden dat u ze vindt?

Geef een vriendelijk antwoord op de tweets die u vindt. Reageer niet te commercieel en niet te opdringerig. Geef antwoord op de vraag, eventueel met een link naar je website. Of geef een goede tip. Deel kennis. Natuurlijk kunt u ook reageren op tweets die minder letterlijk een koopsignaal zijn. Dat levert weer nieuwe volgers op. Ik ken genoeg mensen, inclusief mezelf, die omzet hebben gekregen uit social media. Als je vragen hebt, bel me dan even. Of tweet naar @fro3k. Ik help je graag!

Veel succes!

Leuke tips en succesverhalen? Deel ze hieronder! Alvast bedankt.

Facebooktwitterpinterestlinkedin

Reageren?

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.