Op 21 november gaf ik een presentatie tijdens de Social Media Inspiratiemiddag. Een opdracht van Buitengebiedmanagement van de gemeente Oisterwijk, om de ondernemers in het buitengebied (horeca, recreatie) te inspireren. Ook Frans Kapteijns en Inge Reijnen van Natuurmonumenten deden hun verhaal.
Hier een stukje uit de uitnodiging:
Social media voor horeca- en recreatiebedrijven, zo doe je dat!
Wil je weten hoe je social media het beste kunt inzetten als marketing-instrument voor je eigen bedrijf én voor Oisterwijk? Kom dan dinsdag 21 november naar de inspiratiemiddag over social media. Het wordt een praktische bijeenkomst met veel concrete voorbeelden en tips en trucs voor verbetering.
Experts delen hun kennis en ervaringen
Froekje Panis trapt de middag af met een introductie op social media. Ze vertelt o.a. hoe je zorgt voor meer bereik voor je Facebookberichten, welke onderwerpen je kunt gebruiken, hoe je jouw boodschap het beste overbrengt en welke andere social mediakanalen je kunt inzetten om je doelgroepen te bereiken.
Na de pauze geven Inge Reijnen en Frans Kapteijns van Natuurmonumenten een toelichting op het belang van social media voor Natuurmonumenten en delen ze hun grootste successen. Daarna gaan ze in op de inzet van de sociale kanalen voor het vinden en binden van (potentiële) bezoekers en voor gebiedsmarketing. Inge en Frans sluiten af met tips voor het gebruik van social media vanuit de dagelijkse praktijk.
Het was een erg leuke middag. Bedankt ondernemers voor de enthousiaste vragen en reacties!