Verlenging van opdracht bij Kwantum
Al drie jaar verzorg ik de interne nieuwsbrief van Kwantum en de onderliggende Home Fashion Group. Deze opdracht is onlangs weer verlengd en ook voor 2021 weer ingepland. Het is een afwisselende opdracht, waarvan ik veel energie krijg. Dus daar ben ik heel blij mee!
Elke maand verzorg ik de interne nieuwsbrief #inHuis, die gelezen wordt door de ruim 2.000 medewerkers van de Homefashion Group. Ik heb de redactieformule van de nieuwsbrief mee uitgedacht en ben nu projectleider. Deze nieuwsbrief is onderdeel van de internal branding strategie en de employee journey. In de drie jaar dat ik dit doe, zijn de medewerkers trotser geworden op hun bedrijf. En dat was precies de bedoeling!
Froekje Panis Communicatie verzorgt de nieuwsbrief elke maand van begin tot einde: op basis van de redactieformule en de briefing van mijn Kwantum-contactpersoon Stephan haal ik input op vanuit de afdelingen van Kwantum (hoofdkantoor, directie, alle managementlagen, de winkels in Nederland en België en het distributiecentrum). Deze input verwerk ik tot minimaal twaalf artikelen, geschreven in de copy huisstijl (tone of voice) van Kwantum. Na akkoord op de teksten maakt Moniek de nieuwsbrief op volgens het vaste stramien. De opgemaakte vorm wordt aangeleverd bij de communicatieafdeling van Kwantum, die er alleen nog akkoord op hoeft te geven. Vervolgens lever ik het aan voor publicatie, zodat alle 2.000 Kwantum-collega’s het kunnen lezen.
Dit soort projecten vind ik echt het allerleukst om te doen! Natuurlijk het schrijven, maar ook omdat ik zelf de touwtjes in handen heb en alle verantwoordelijkheid krijg. Ik ben degene die het project elke maand in gang zet en die ervoor zorgt dat er iets moois ligt op de publicatiedatum. Soms moet ik daar even wat harder aan trekken, maar dat geeft het eindresultaat alleen maar meer voldoening!
Wil je weten wat voor opdrachten ik nog meer doe? Bekijk dan hier enkele recente projecten.




